Professional-grade raw carbon material is woven in our own composite factory using our most advanced engineering and construction methods including: Continuous Fiber Technology to add strength while reducing weight; Carbon Nanotube Technology resin to improve impact resistance; and Fusion Process for lighter, stronger frame junctions.
TCR Advanced SL Disc 0 RED
54 999 zł
Najnowsza generacja sztandarowego modelu szosowego, który od ponad trzech dekad wygrywa największe wyścigi na świecie. Oto najwyższa wszechstronność dla mających obsesję na punkcie osiągów.
Główne korzyści
Wiodąca w klasie wydajność
Ramę opracowano, by zapewnić kolarzom szosowym najwyższą skuteczność na podjazdach, wydajność aerodynamiczną i zwycięską sztywność podczas sprintów. Osiągnięto to dzięki najwyższemu stosunkowi sztywności do masy wśród rowerów tej klasy oraz aerodynamicznym profilom rur.
Zaawansowana aerodynamika
Oto najbardziej wymierne korzyści modeli TCR, w porównaniu z poprzednimi generacjami. Analiza i testy każdego kształtu rury oraz zoptymalizowana produkcja umożliwiły stworzenie konstrukcji o znacznie niższych oporach przy szerszym zakresie kątów natarcia.
Pełna kontrola
Zintegrowane z ramą hamulce tarczowe zapewniają płynne hamowanie o dużej sile i modulacji, co daje jeszcze większą kontrolę w różnych warunkach drogowych i pogodowych. Standard Flat-Mount i nowe osie przelotowe zwiększają sztywność i poprawiają sterowanie, a dodatkowy prześwit ramy i widelca umożliwia założenie szerszych opon do 32 mm.
- RozmiaryXS, S, M, M/L, L, XL
- KolorRaw Carbon/Iris / Reflective Silver
- RamaKompozyt Advanced SL, zintegrowany wspornik siodła ISP, disc, max. szerokość opony 32mm
- WidelecKompozyt Advanced SL, karbonowa rura sterowa OverDrive2 (1 1/4" x 1 1/2"), disc
- Tylny amortyzatorbrak
- KierownicaGiant Contact SLR
- ChwytyStratus Lite 2.0
- Wspornik kierownicyGiant Contact SLR
- Wspornik siodłaZintegrowany (ISP), kompozyt Advanced SL, -5/+15mm offset
- SiodłoGiant Fleet SLR
- PedałyBrak
- ManetkiSRAM RED eTap AXS, 2x12
- Przerzutka przedniaSRAM RED eTap AXS
- Przerzutka tylnaSRAM RED eTap AXS
- HamulceSRAM RED eTap AXS hydrauliczne, tarcze SRAM CenterLine XR [P]160mm, [T]140mm
- Dzwignie hamulcaSRAM RED eTap AXS hydrauliczne
- Kaseta / WolnobiegSRAM RED, 12-s, 10-33
- ŁańcuchSRAM RED D1
- Mechanizm korbowySRAM RED D1 DUB, 35/48 pomiar mocy Quarq Dzero
- Srodek suportuSRAM DUB, press fit
- ObręczeCADEX 42 Disc WheelSystem
- PiastyCADEX 42 Disc WheelSystem, oś przelotowa 12mm
- SzprychyCADEX 42 Disc WheelSystem
- OponyCADEX Race, bezdętkowe, 700x25c (26.5mm), zwijane
- DodatkiZestaw bezdętkowy (uszczelniacz 2x60ml, łyżki do opon, klucz do zaworu, instrukcja), uchwyt licznika (Giant & Garmin), ładowarka SRAM eTap/AXS z kablem
- Waga orientacyjna6,6 kg (rozmiar ML)
Najważniejsze informacje
The latest TCR Advanced SL Disc builds on its proven climbing capabilities, boasting its highest stiffness-to-weight ratio ever, and adds aero shaping in key sections of the frameset for added all-rounder performance. Additional updates include added frame and fork clearance to fit high-volume tires up to 32mm, the latest integrated WheelSystem technology, and a new aero-engineered Contact SLR composite handlebar to make it even faster against the wind.

ADVANCED SL COMPOSITE
TRUNCATED ELLIPSE TUBING
Strategically engineered airfoil sections in the frame and fork, developed through CFD and wind-tunnel testing, improve aerodynamic efficiency, reducing wind drag at a wider range of yaw angles compared to traditional teardrop shaped tubes.
VARIANT INTEGRATED SEATPOST
Specifically engineered for competitive road racers, Variant’s refined shape and integrated design result in a ride quality that perfectly balances compliance and efficiency.
CUTTING-EDGE COMPOSITE ASSEMBLY
Up to 150 small individual composite swatches are placed using robotic layup assembly. The swatches are laser-cut so that smaller, ultra-precise sections can be used, resulting in lighter weight framesets. Carbon Nanotube Technology resin improves impact resistance, and Fusion Process creates lighter, stronger frame junctions.
FULL COMPOSITE FORK
Advanced SL-grade composite fork features a symmetric design and aero shaping, along with disc-brake integration and increased clearance for tires up to 32mm. This new design makes it lighter, stiffer and more aerodynamic.
CONTACT SLR HANDLEBAR
New Contact SLR handlebar features modified cable routing to provide a smart balance of aerodynamics, rider ergonomics and hassle-free setup and maintenance.
OVERDRIVE 2
The most advanced steerer tube technology in today’s Giant bikes. Designed to offer unprecedented front-end steering performance, the system’s oversized headset bearings (1 1/2” lower, 1 1/4” upper) and tapered steerer tube work in harmony to provide supreme steering stiffness.
MEGADRIVE
A massive rectangular downtube forms the link between the OverDrive 2 headtube area and the PowerCore bottom bracket. This precisely engineered, rectangular shape yields unprecedented steering and pedaling stiffness while optimizing aerodynamic flow over a standard water bottle.
POWERCORE
A massively oversized bottom-bracket/chainstay area features a fully integrated, 86-millimeter-wide bottom-bracket design. Symmetric chainstays provide additional stiffness on the driveside and stability on the non-driveside.
GIANT TUBELESS SYSTEM
Engineered with proprietary Dynamic Balanced Lacing, a composite WheelSystem and tubeless tires for improved efficiency, comfort and control in the most user-friendly and reliable system.
DISC BRAKE INTEGRATION
The frame and fork are engineered with flat-mount disc-brake technology for powerful, consistent braking performance in all conditions.
Tabela rozmiarów i geometria
Wskazane rozmiary powinny być traktowane referencyjnie. Prosimy skontaktować się z lokalnym sprzedawcą Giant i Liv w celu dobrania właściwego rozmiaru. Dostępność rozmiarów może się różnić w poszczególnych krajach.

- XS
- 157 cm5’2”
169 cm5’7”
- S
- 165 cm5’5”
175 cm5’9”
- M
- 171 cm5’7”
181 cm5’11”
- ML
- 177 cm5’10”
187 cm6’2”


XS | S | M | ML | ||
---|---|---|---|---|---|
A | Długość rury podsiodłowej (mm) (inch) | 68026,8 | 71028 | 74029,1 | 77030,3 |
B | Kąt podsiodłowy (degrees) | 74,5° | 74,0° | 73,5° | 73,0° |
C | Długość górnej rury (mm) (inch) | 52020,5 | 53521,1 | 55021,7 | 56522,2 |
D | Długość główki ramy (mm) (inch) | 1204,7 | 1305,1 | 1455,7 | 1656,5 |
E | Kąt główki ramy (degrees) | 71,0° | 72,3° | 73,0° | 73,0° |
F | Wyprzedzenie widelca (mm) (inch) | 451,8 | 451,8 | 451,8 | 451,8 |
G | Trail (mm) (inch) | 72,12,8 | 642,5 | 59,22,3 | 59,22,3 |
H | Baza kół (mm) (inch) | 97638,4 | 97738,5 | 98038,6 | 99139 |
I | Długość tylnego trójkąta (mm) (inch) | 40515,9 | 40515,9 | 40515,9 | 40515,9 |
J | Obniżenie środka suportu (mm) (inch) | 722,8 | 702,8 | 702,8 | 672,6 |
K | Stack (mm) (inch) | 51720,4 | 52820,8 | 54521,5 | 56222,1 |
L | Reach (mm) (inch) | 37614,8 | 38315,1 | 38815,3 | 39315,5 |
M | Przekrok (mm) (inch) | 70627,8 | 72528,5 | 74729,4 | 77330,4 |
N | Szerokość kierownicy (mm) (inch) | 40015,7 | 40015,7 | 42016,5 | 42016,5 |
O | Długość wspornika kierownicy (mm) (inch) | 803,1 | 903,5 | 1003,9 | 1104,3 |
P | Długość ramienia korby (mm) (inch) | 1706,7 | 1706,7 | 172,56,8 | 172,56,8 |
Q | Rozmiar kół | 700C | 700C | 700C | 700C |